تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

اماکن گردشگری کرمان | شهری مملو از جاذبه‌های طبیعی بزرگ و کوچک

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شهر کرمان یکی از ناشناخته‌ترین و در عین حال زیباترین شهرهای کشورمان به شمار می‌آید. اما در سال‌های اخیر، کرمان با در اختیار داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد به یکی از پربازدیدترین شهرهای کشورمان تبدیل شده است و جالب است بدانید سالیانه بسیاری از هموطنان از این شهر بازدید می‌کنند و حتی توریست‌های خارجی برای بازدید از این شهر به کشورمان می‌آیند. مطمئنا معرفی کلیه جاذبه‌ها و امکان گردشگری کرمان در این مطلب، کار بسیار دشواری است. اما باید بدانید که این استان پر از اماکن دیدنی بوده و بازدید از آن خالی از لطف نیست. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با کرمان و دیدنی‌های این شهر، ادامه مطلب را از دست ندهید.

اماکن گردشگری کرمان

پیش از همه چیز باید گفت که کرمان به عنوان یکی از ۵ شهر تاریخی کشورمان به حساب می‌آید. جالب است بدانید که در کتیبه کوروش و نیز در نوشته‌های رومیان باستان از این شهر یاد شده است. چند نمونه از بهترین اماکن گردشگری استان کرمان به شرح زیر هستند.

گنبد جبیله

گنبد جبلیه
گنبد جبلیه

یکی از بهترین اماکن گردشگری شهر کرمان، بنایی خشتی و زیبا به نام گنبد جبیله است. تردید نداشته باشید که با بازدید از این گنبد باشکوه و زیبا، توجه شما جلب خواهد شد. گنبد جبیله یک بنای هشت ضلعی است و با استفاده از گچ و سنگ بنا شده است. در ضمن سقف آن نیز از آجر می‌باشد. از نکات جالب در خصوص گنبد جبیله می‌توان به استفاده از شیر شتر به جای آب برای ساخت این بنا اشاره کرد. شاید اصلی‌ترین دلیل استحکام گنبد جبیله نیز همین موضوع باشد.

باغ شازده ماهان

باغ شازده ماهان
باغ شازده ماهان

باغ شازده و یا باغ شاهزاده کرمان نیز جزو اماکن گردشگری کرمان است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این باغ در لیست زیباترین و بزرگ‌ترین باغ‌های کشورمان می‌باشد. دستور ساخت این بنا در زمان قاجار به وسیله محمد حسن خان صادر شده و نکته مهم در خصوص این باغ، قرار گرفتن آن درست در میانه کویر است. باغ شازده کرمان در فاصله ۳۵ کیلومتر مانده به مرکز استان کرمان واقع شده است. شما می‌توانید با استفاده از مسیر جاده کرمان به سمت بم، از باغ شازده کرمان بازدید کنید.

حمام وکیل کرمان

حمام وکیل کرمان
حمام وکیل کرمان

حمام وکیل در لیست حمام‌های سنتی و تاریخی کشورمام قرار دارد و قدمت آن بیش از یک قرن می‌باشد. این حمام به عنوان نخستین قسمت از مجموعه وکیل به حساب می‌آید. برای ساخت این حمام زیبا از معماری قاجاریه و البته زندیه الگوبرداری شده است. از نکاتی که باعث زیباتر شدن این حمام تاریخی شده است می‌توان به کاشی‌کاری‌ها و سرامیک‌های بسیار زیبای حمام وکیل اشاره داشت.

مجموعه گنجعلی خان

مجموعه گنجعلی خان کرمان
مجموعه گنجعلی خان کرمان

مجموعه گنجعلی خان هم در بین بهترین امکان گردشگری کرمان قرار دارد. این مجموعه بزرگ سالیانه میزبان بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی است. کاشی‌کاری‌های زیبا، فضای سبز چشم‌نواز، حوض‌های آب، طاق‌نماهای آجری و سایر موارد از این دست باعث شده‌اند که زیبایی این مجموعه دوچندان شود.

ارگ بم

ارگ بم
ارگ بم

ارگ بم به عنوان عظیم‌ترین سازه خشتی در سراسر دنیا شناخته می‌شد. این ارگ یا قلعه قدیمی در نزدیکی شهر بم واقع در استان کرمان است و شاید مشهورترین بنای گردشگری استان کرمان باشد. در زمستان سال ۸۲ هجری شمسی، بر اثر یک زلزله بسیار شدید، آسیب‌های زیادی به این مکان وارد شد و ارگ بم به شکل کامل از بین رفت ولی چند سال بعد تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت و کماکان این ارگ، مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

کلوت شهداد

کلوت شهداد
کلوت شهداد

کلوت شهداد کرمان هم جزو بهترین و زیبا‌ترین جاذبه‌های کشورمان به حساب می‌آید که در استان کرمان واقع شده است. جالب است بدانید که یک مورد مشابه با منطقه کلوت شهداد در منطقه یوتا در کشور آمریکا قرار دارد. چشم انداز بسیار زیبا و ماورایی، شب‌های منحصر به فرد و سایر جذابیت‌های این منطقه، سبب شده که میزان بازدید از آن بسیار زیاد باشد. در صورت سفر به این منطقه می‌توانید از امکانات تفریحی جالب مانند سافاری، کویرنوردی و کمپ‌های کویری استفاده کنید و لذت ببرید.

بازار کرمان

بازار کرمان
بازار کرمان

از قدیمی‌ترین و بهترین امکان گردشگری کرمان می‌توان به بازار این شهر اشاره کرد. بازار کرمان با قدمتی بیش از ۶ قرن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران به حساب می‌آید. ساخت این بازار بزرگ و زیبا به زمان تیموریان باز می‌گردد. بازار کرمان در حال حاضر هم بسیار مورد استقبال واقع می‌شود و همه روزه عده بسیار زیادی از مردم شهر و استان کرمان و حتی دیگر شهرها، از این بازار خرید و بازدید می‌کنند.

 

این بازار ارزشمند به شکل شرقی، غربی از میدان ارگ آغاز شده است و انتهای آن به خیابان میرزا رضای کرمانی می‌رسد. طول این بازار حدود ۱۲۰۰ متر است. جالب است بدانید که این مجموعه مسقف دیدنی‌هایی مانند قیصریه‌ها، سرای سردار، مجموعه گنجعلی خان و مجموعه وکیل را در خود جای داده است.

موزه هنرهای معاصر کرمان

موزه هنرهای معاصر کرمان
موزه هنرهای معاصر کرمان

یکی دیگر از امکان گردشگری کرمان که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است، موزه هنرهای معاصر کرمان می‌باشد. در این موزه آثار زیبا و ارزشمندی وجود دارد. لازم به ذکر است که این موزه بزرگ پس از موزه هنرهای معاصر تهران، رده دوم موزه‌های تجسمی کشور را به خود اختصاص داده است. برای بازدید از این موزه باید به خیابان شریعتی قبل از باغ ملی مراجعه کنید. با بازدید از موزه هنرهای معاصر استان کرمان، با یک مجموع دیدنی از هنرهای معاصر ایرانیان از گذشته تا به امروز آشنا خواهید شد.

منطقه گندم بریان کرمان

گندم بریان
گندم بریان

منطقه گندم بریان کرمان بدون شک جزو بهترین اماکن گردشگری کرمان است. سالیانه بازدیدکنندگان بسیار زیادی از شهر و کشورهای گوناگون برای بازدید از این منطقه، به ایران می‌آیند. گندم بریان در فاصله ۴۰ کیلومتری استان کرمان و در حوالی ابر شهر واقع شده است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به شهر کرمان سفر می‌کنید، به هیچ عنوان بازدید از این مجموعه را از دست ندهید.

دشت گندم بریان، در چهل کیلومتری شهر کرمان و در منطقه‌ی ابر شهر کلوخی جهان (شهداد) قرار دارد که توصیه می‌کنیم در تور کرمان بازدید از این دشت زیبا را در لیست گردشگری خود قرار دهید. این منطقه در فصل زمستان و در فصل بهار به بهشت گردشگری ایران تبدیل می‌شود.

سخن پایانی

کرمان شهری است که بازدید از آن در همه ایام سال ممکن بوده و می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. اطمینان می‌دهیم که با سفر به کرمان می‌توانید چند روزی بدون هیچ خستگی به تفریح در این شهر زیبا بپردازید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x