تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

پارک ملت رشت | تصاویر + آدرس + اطلاعات بوستان ملت رشت

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اگر قصد دارید به شهر رشت سفر کنید و می‌خواهید یکی از پارک‌های خوب این شهر را بشناسید، ما پارک ملت رشت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های شمال کشورمان است که در تقریبا در تمامی روزهای سال شلوغ است. بسیاری از مردم شهر رشت و مسافرین این شهر برای گشت و گذارهای کوتاه مدت در این شهر زیبا، بوستان ملت را انتخاب می‌کنند.

پارک ملت رشت

پارک ملت شهر رشت در زمان قدیم یک باغ متروکه بود که با نام سیاه باغ شناخته ‌می‌شد. در سال ۱۳۷۸ هجری شمسی با توجه به افزایش نسبی جمعیت در شهر رشت و نیاز مردم این شهر به مکان‌های تفریحی و فضای سبز، شهرداری رشت تصمیم گرفت که بوستان ملت این شهر را تأسیس کند. در آن زمان شهرداری شهر رشت برای رسیدن به درآمد و طراوت بخشیدن به محیط شهر، باغ‌ها و کلیه فضاهای متروکه رشت را به بوستان‌های شیک تبدیل کرد.

اکثر درخت‌هایی که در بوستان ملت قرار دارد، درختان قدیمی هستند. با ورود به این پارک شما می‌توانید درختان کاج بسیار زیادی را مشاهده کنید. در فصول بهار و تابستان، رنگ سبز درختان پارک ملت رشت به سیاه تغییر می‌کند و در فصل پاییز نیز نارنجی می‌شود. در فصل زمستان بسیاری از مردم شهر رشت برای برف‌بازی به پارک ملت این شهر می‌آیند و علاوه بر برف‌بازی به ساختن آدم برفی هم مشغول می‌شوند.

پارک ملت رشت بعد از باغ محتشم، بزرگ‌ترین پارک شهر رشت به حساب می‌آید. مساحت این بوستان به نزدیک ۱۲ هکتار می‌رسد. در کل پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی از سفر خود در شهر رشت را به تفریح در بوستان ملت اختصاص دهید.

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

امکانات رفاهی در بوستان ملت رشت

بدون تردید بوستان ملت شهر رشت یکی از پارک‌های بسیار مجهز در سراسر استان گیلان است. با رفتن به ضلع شرقی پارک ملت می‌توانید زمین‌های ورزشی مختلفی را مشاهده کنید که برای استفاده مردم و ورزشکاران ساخته شده‌اند. این زمین‌ها برای ورزش‌های فوتبال، تنیس روی میز، والیبال، بسکتبال و … تعبیه شده و در اکثر روزهای سال بسیار شلوغ است. اگر در فصل تابستان به این بخش از بوستان بروید، همیشه افرادی مشغول به بازی‌ والیبال و یا فوتبال هستند.

به غیر از این امکاناتی که در بوستان ملت وجود دارد، شما می‌توانید در فضای سبز این مجموعه از وسایل ورزشی فلزی نیز استفاده کنید. با توجه به وجود این وسایل ورزشی همگانی، پارک ملت اول صبح هم شلوغ بوده و افراد زیادی برای ورزش به این بوستان می‌آیند. در ضمن مسیرهای برای پیاده‌روی و دویدن در این پارک وجود دارد که این مسیرها هم از طرفداران خاص خود برخوردار هستند.

از دیگر امکانات رفاهی که در پارک ملت رشت وجود دارد می‌توان به سرویس‌های بهداشتی مدرن، سکوهای اتراق، آلاچیق، مبلمان‌ پارکی، نمازخانه، بوفه، شیرهای آب، فضای بازی کودکان و سایر موارد از این دست اشاره کرد. وسایل بازی که برای استفاده کودکان در بوستان ملت شهر رشت قرار دارد، از ایمنی بالایی برخوردار بوده و نیازی نیست کسی نگران امنیت فرزند خود باشد (هرچند مراقبت از کودکان همواره توصیه می‌شود). علاوه بر امکاناتی که تاکنون ذکر شد، شما می‌توانید با رفتن به سینمای ۶ بعدی این پارک، تفریح خود را به بهترین شکل به پایان برسانید.

در بوستان ملت شما می‌توانید برای میل کردن غذا و یا یک نوشیدنی، به کافه سایه کتاب بروید. این کافه از قیمت و کیفیت خوبی برخوردار بوده و  می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شکم‌گردی در این بوستان باشد.

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

خانه روستایی پارک ملت رشت

پیش از وارد شدن به پارک ملت رشت در سمت چپ این بوستان می‌توانید یک خانه روستایی زیبا با معماری سنتی استان گیلان را مشاهده کنید. این خانه در واقع مرکزی اصلی اطلاع‌رسانی گردشگران و مکانی برای برگزار کردن بعضی از جشن‌ها نیز می‌باشد. به غیر از این موارد یکی از اتاق‌های خانه سنتی بوستان ملت رشت، کافه بوده و برای استفاده عموم قرار گرفته است. معمولا لباس‌های قاسم آبادی یا همان لباس‌های سنتی استان گیلان، به در و دیوار این خانه آویزان هستند و می‌توان از آن‌ها برای عکاسی استفاده کرد.

آب‌نمای زیبای موسیقایی

در سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، بزرگ‌ترین آب نمای کشورمان و دومین آب نمای خاورمیانه با مساحتی معادل ۵۰۰۰ متر مربع در بوستان ملت رشت ساخته شد. این آب نمای زیبا از فواره‌های کوچک و بزرگ برخوردار است که این فواره‌ها به طور هماهنگ با موسیقی که در بوستان پخش می‌شود، عمل می‌کنند. این مورد را می‌توان یکی از تماشایی‌ترین مناظر پارک ملت رشت دانست. ضمنا در اطراف این آب نمای موسیقایی بوستان ملت، برای عدم آسیب به مردم، حفاظ‌های محکمی تعبیه شده است.

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

مجتمع زیبایی آکواریومی در بوستان ملت رشت

در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی یک مجتمع بسیار زیبای آکواریومی در رشت و پارک ملت این شهر بنا شد. جالب است بدانید که این مجتمع از ۶۸۰ ماهی کمیاب تزئینی جنوبی و شمالی و همچنین ۲۸ نوع خرچنگ برخوردار بود. ولی این آکواریو‌م‌ها ماندگاری زیادی نداشتند و اکنون سالهاست که این مکان استفاده‌ای ندارد. این روزها در بخش بیرونی این مجتمع آکواریومی گلدان‌های مختلفی وجود دارد که جهت زیباتر شدن فضای پارک، پرورش داده می‌شوند.

مسیر دسترسی و آدرس

برای اینکه به راحتی به پارک ملت رشت برسید، می‌توانید از دو مسیر بلوار شهید انصاری در قسمت شمالی شهر رشت و خیابان امین الضرب که در شرق رشت قرار دارد استفاده کنید.

  • نشانی:گیلان، رشت، میدان انصاری، خیابان انصاری، بوستان ملت
پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

سخن پایانی

بوستان ملت یکی از کامل‌ترین پارک‌های شمال کشور است و امکانات بسیار زیادی دارد. با ورود به این پارک، با هیچ مشکل رفاهی مواجه نخواهید شد و می‌توانید با فراغ بال از مناظر طبیعی و زیبایی این پارک لذت ببرید. توصیه می‌کنیم در سفرهای بعدی خود به شمال کشور، بازدید از بوستان ملت را فراموش نکنید.

پارک ملت رشت
پارک ملت رشت

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت احضار مهماندار از طریق سیستم داخل کوپه و نمایش اطلاعات موقعیت مکانی قطار، سرعت، فاصله تا ایستگاه مقصد و ایستگاه پایانی، اعلام وضعیت آب و هوا در نمایشگرهای داخل کوپه
  • قابلیت استفاده از اینترانت داخلی برای پخش فایل‌‎های صوتی و تصویری در دستگاه­های مختلف
  • انتخاب درجه حرارت داخلی کوپه­ها از طرف مهمانان
  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار مشهد رشت رفت و برگشت و یا بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x