تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قوانین قطار، خرید و استرداد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در مقاله امروز قصد داریم قوانین قطار، خرید و استرداد بلیط قطار را بررسی کنیم.

قطار نیز همانند دیگر وسایل نقلیه قوانینی دارد که مسافران، مهمانداران و ماموران قطار همگی موظف به رعایت این قوانین می باشد. ما نیز برای تهیه بلیط قطار باید یک سری قوانین برای خرید واسترداد بلیط قطار را رعایت کنیم در این مقاله به شرح آنها می پردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

حال ممکن است تعدادی سوال نیز برای ما در رابطه با قوانین قطار( خرید و استرداد) پیش آمده باشد که در این مقاله به آنها پاسخ می دهیم.

  • بلیط قطار باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

  • خرید بلیط قطار برای اتباع خارجی چگونه است؟

  • جهت خرید بلیط قطار برای دو مسیر باید چه شرایطی را رعایت کنیم؟

  • بیمه قطار چه مواردی را در بر می گیرد؟

  • کاربرد چاپ بلیط قطار چیست؟

  • سهمیه‌های قطار شامل چه مواردی می شود؟

  • تعرفه‌های بهای بلیط قطاربه چه شکل می باشد؟

  • حمل خودرو با قطار چه شرایطی دارد و باید چه کاری انجام دهیم؟

  • زمان تحویل خودرو در مقصد باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

  • برای در دست داشتن کوپه دربست باید چه اقدامی انجام دهیم؟

  • استرداد بلیط قطار چگونه انجام می شود؟

[/stextbox]

 

 

بلیط قطار باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

مشخصات هر فرد که شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی می شوند باید دقیق ثبت شود و مغایرتی با مشخصات اصلی فرد نداشته باشد، در صورت مغایرت مشکلاتی برای فرد ایجاد می شود که بر عهده فرد می باشد.

در صورت وجود مغایرت در بلیط و درست کردن مشخصات فردی ابتدا باید بلیط را مسترد کرد سپس بلیط جدید خریداری نمود .

 

خرید بلیط قطار برای اتباع خارجی چگونه است؟

نوشتن نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد وشماره گذرنامه از ضروریات گرفتن بلیط است. اتباع خارجی باید گذرنامه معتبر داشته باشند وآن دسته از اتباع خارجی از قبیل افغانستان وپاکستان که گذرنامه ندارند باید برگه تردد خود را که ۱۰ الی ۱۵روز اعتبار داشته باشد را ارایه کنند و فرزندان بالای ۱۰ سال نیز از این قانون تبعیت میکنند ولی زیر ۱۰ سال میتوانند با والدین خود تردد کنند .

 

جهت خرید بلیط قطار برای دو مسیر باید چه شرایطی را رعایت کنیم؟

 

درصورتی که مسافر بخواهد دو بلیط قطار در دو مسیر را تهیه کنند لازم است حداقل ۳ ساعت بین زمان رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله را رعایت کند، و در صورت کنسلی قطار دوم مسیولیت با خود مسافر است و نمیتوان از قوانین پرداخت خسارت بهره مند شد .

خدمات پذیرایی در بعضی قطارها ی ویژه به صورت اختیاری است و هزینه ان به بلیط اضافه میشود و مسافر میتواند پذیرایی را ۲۴ ساعت قبل از حرکت به بلیط خود اضافه کند .

تمامی مسافرین قطار از لحظه ورود به ایستگاه تا رسیدن به مقصد در برابر همه حوادث بیمه میباشند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

فدک، همسفر لوکس رویاهای شیرین شما

[/stextbox]

بیمه قطار چه مواردی را در بر می گیرد؟

بیمه ها شامل (هزینه های پزشکی و همچنین جبران نقص عضو یا فوت ناشی از حوادثی مانند آتش سوزی ،تصادف، انفجار، خارج شدن قطار از ریل، سنگ پرانیو سایر حوادث احتمالی میباشد.

یک ساعت قبل از حرکت مسافرین باید در ایستگاه حضور داشته باشند و ده دقیقه قبل از حرکت درهای قطار بسته میشود و بعد از بسته شدن درها ورود مسافر امکان پذیر نمیباشد.

 

کاربرد چاپ بلیط قطار چیست؟

طبق قوانین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مسافر باید برای سوار شدن به قطار بلیط چاپ شده داشته باشد، و پرداخت خسارت فقط به دارندگان بلیط چاپی امکان پذیرمی باشد. چاپ بلیط در کلیه ایستگاههای دارای فروش بلیط و مراکز سطح شهر با پرداخت مبلغ اندکی امکان پذیر است.

در صورت مفقود شدن بلیط و دسترسی نداشتن به اینترنت مسافر می تواند در زمان اداری به ایستگاه هایی که سیستم آنلاین فروش بلیط دارند مراجعه کنند و دوباره بلیط را چاپ کنند. صدور بلیط المثنی با ۵ درصد قیمت کل بلیط انجام می شود و در صورت مفقود شدن آن بلیط المثتی دیگری صادر نمی شود.

فقط برخی از شرکتهای ریلی این قابلیت را ایجاد کرده اند که بدون چاپ بلیط و با ارائه کارت شناسایی معتبر ماموران اطلاعات را از طریق سیستم موجود در قطار به صورت آنلاین چک کرده که مسافر با قطار سفر کند.

کاربرد چاپ بلیط قطار چیست؟
کاربرد چاپ بلیط قطار چیست؟

سهمیه‌های قطار شامل چه مواردی می شود؟

برای مسافران قطار، سهمیه‌ها و تعرفه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده‌ی نادرست از آنها بلیط صادرشده بایستی مسترد ‌شود و هزینه‌ی جریمه‌ی آن به عهده‌ی خود مسافر خواهد بود. سهمیه ها و تعرفه های تعریف شده به شرح زیر می باشد:

  • سهمیه عادی:

ویژه خانواده است

  • سهمیه ویژه خواهران و برادران:
  • هر کدام به طور جداگانه سفر می کنند نه با خانواده
  • سهمیه خودرو:

برای مسافرانی است که قصد دارند خودرو را همراه با خود به سفر ببرند.

 

  • سهمیه گروهی:

برای افرادیست که قصد دارند به طور گروهی سفر کنند و سن آنها بای ۱۸ سال است.

 

تعرفه‌های بهای بلیط قطاربه چه شکل می باشد؟

 

  • تعرفه بزرگسال: بهای کامل بلیط را باید بپردازد.

 

  • تعرفه کودک: برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال نیم بها محسوب می شود.

 

  • تعرفه نوزاد: نوزادان هزینه ای بابت بلیط ندارند مگر اینکه صندلی ای به آنها اختصاص داده شود.

 

  • تعرفه جانبازان و خانواده‌های شهدا: نیم بها محسوب می شوند

 

  • تعرفه کسر کوپه: بهای صندلی ای که گرفته می شود باید پرداخت شود

 

حمل خودرو با قطار چه شرایطی دارد و باید چه کاری انجام دهیم؟

حمل خورو با قطار نیز همانند جاب جایی مسافران نیازمند بلیط می باشد که در بلیط ماشین باید مشخصات کامل ماشین باید در بلیط ذکر شود و بلیط المثنی برای اتومبیل مجدد صادر می شود و برای سوار شدن ماشین به قطار باید راس ساعت مشخصی به راه آهن رفته و حداکثر تا ۳ ساعت قبل از حرکت قطار ماشین را تحویل می گیرند.

مدارکی را که باید ارائه دهیم از جمله سند ماشین، سند مالکیت ماشین حین تحویل گرفتن و تحویل دادن لازم است. حق بیمه ماشین را به اندازه مقداری از ارزش مادی ماشین به طور جداگانه حساب و زمان پذیرش ماشین  توسط مسافر پرداخت می شود. خودروهایی که دارای نقص فنی، تصادفی و خاموش می باشند تحویل گرفته نمی شوند و برای پذیرش خودرو های اداری یا سازمانی نیازمند مجوز از سازمان می باشند.

حمل خودرو با قطار چه شرایطی دارد و باید چه کاری انجام دهیم؟
حمل خودرو با قطار چه شرایطی دارد و باید چه کاری انجام دهیم؟

شرایط برای تمام خودرو ها یکسان می باشد؟

خیر کاملا متفاوت می باشد. اگر خودرویی شماره پلاک نداشته باشد یعنی صفر باشد ۶ شماره آخر شاسی ماشین را به عنوان پلاک ماشین محسوب می شود و نیز برگه فروش آن را باید هنگام تحویل خودرو در دست داشته باشیم، برای خودروهای گذر موقت نیز تا زمانی بلیط صادر می شود که مجوز عبور آنها در ایران به پایان نرسیده باشد.

زمان تحویل خودرو در مقصد باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

مسافر باید تمام مدارک مربوط به ماشین را ارائه دهدو در صورت به همراه نداشتن مدارک فوق باید حق توقف و هزینه انبارداری را پرداخت کند. حتما هم باید فردی که خودرو را تحویل داده  خودرو را تحویل بگیرد چون هنگام تحویل خودرو فرمی را توسط فرد پر شده قوانین را قبول کرده است. در صورت تاخیر در تحویل خودرو، اگر تاخیر به ۲۴ ساعت رسید باید ۵۰ درصد از هزینه بلیط برگشت داده می شود در صورت عدم تحویل در مقصد ۱۰۰ درصد هزینه بلیط پس داده می شود.

 

برای در دست داشتن کوپه دربست باید چه اقدامی انجام دهیم؟

برای دربست کردن کوپه باید مقداری هزینه کنیم البته اگر مسافران کوپه به اندازه کافی نباشند که تعداد به حد حساب برسد باید هزینه کنیم اگر مسافران به اندازه باشند نیازی نیست که کوپه را دربست در اختیار بگیریم. برای کودکان زیر ۲ سال باید به دلیل رزرو کردن صندلی باید نیمی از بهای بلیط را پرداخت کنیم و برای صندلی های خالی که پذیرایی نمی شوند هزینه کم می شود. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که قطار های سالنی به دلیل نداشتن کوپه نمیشود کوپه ای را دربست در اختیار بگیریم.

 

استرداد بلیط قطار چگونه انجام می شود؟

بلیط قطار نیز همانند دیگر وسایل نقلیه طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای استرداد بلیط قطار باید یک سری قوانین را رعایت کند. باید به دفاتر فروش بلیط برود و با ارائه کارت شناسایی معتبر از قبیل( کارت ملی- شناسنامه- گواهینامه- پاسپورت) قابل استرداد است.

مقداری از هزینه بلیط را به صورت درصدی  برای خسارت بلیط برداشته و بلیط را کنسل می کنند.

بلیط  را بعد از حرکت قطارنمی توان کنسل نمود. مسافر تا یک ساعت قبل از حرکت قطار می تواند بلیط را به صورت آنلاین یا حضوری کنسل کند.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • عایق های صوتی و حرارتی
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (۶۰۰*۱۷۶۰)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت متفاوت

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x