تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ایستگاه های قطار مشهد به کرج

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ایستگاه های قطار مشهد به کرج

ایستگاه های قطار مشهد به کرج

در این مطلب قصد داریم درباره ایستگاه های قطار مشهد به کرج صحبت کنیم. این مسیر ریلی به صورت مرتب در حال فعالیت است و قطارهای فدک نیز بخشی از مسئولیت جابجایی مسافران در این مسیر را بر عهده دارند. مسافران و زائران بسیاری برای سفر به شهر مشهد، قطار را انتخاب می کنند. سفر با قطار راحت تر و ایمن تر است و نسبت به مسافرت هوایی اقتصادی تر خواهد بود.

در این مقاله سعی میشود به سوالات زیر پاسخ داده شود:

  • چرا با قطار سفر کنیم؟

  • مشهد چگونه شهری است؟

  • مسیر قطار مشهد به کرج از کدام ایستگاه ها می گذرد؟

  • چگونه بلیط قطار مشهد به کرج رابه صورت اینترنتی رزرو کنیم؟

  • زمان مسافرت با قطاراز مشهد به کرج چقدر است؟

چرا با قطار سفر کنیم؟

سفر با قطار برای افرادی که نمی توانند مدت زمان طولانی رانندگی کنند ویا نمیخواهند مسافرت جاده ای داشته باشند و همچنین افردای که نمی خواهند ازهواپیما استفاده کنند و محدودیت زمانی ندارند بهترین گزینه است .از مزیت های سفر با قطار می توان به لذت بردن از مسیر با دیدن طبیعت بکر وزیبا ،هزینه پایین بلیط و ایمن بودن سفر اشاره کرد. ایستگاه های قطار بر خلاف فرودگاه ها، در داخل شهرها قرار دارند و مسافران در مقصد کمر دچار سردرگمی می شوند. مسیرهای ریلی تا شهرها و روستاهای دور افتاده هم کشیده شده و از این رو طیف بیشتری از مسافران را پوشش می دهد. همچنین وجود امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و رستوران در قطار، مزیت مهمی برای سفرهای ریلی است.

سفری ایمن و راحت با قطار
سفری ایمن و راحت با قطار

 

مشهد چگونه شهری است؟

شهر مشهد مرکز استان خراسن رضوی است و جز کلان شهرهای ایران به حساب می آید. این شهر ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۳،۰۰۱،۱۸۴ نفر جمعیت دارد. این شهر در زمان افشاریان پایتخت ایران بوده و آثار تاریخی فراوانی از آن زمان را در دل خود جای داده است. مشهد علاوه بر جنبه زیارتی، از لحاظ تفریحی و گردشگری نیز جز محبوب ترین شهرهای ایران است. از مناطق گردشگری مشهد می توان به پارک و شهربازی ملت، دهکده ییلاقی شاندیز و طرقبه، موزه نان مشهد، آرامگاه فردوسی در شهر توس، موزه و آرامگاه نادرشاه افشار(باغ نادری)، مسجد گوهرشاد، بازار رضا، حمام شاه مشهد(موزه مردم شناسی مشهد)، آرامگاه شیخ بهایی، مجموعه کوه سنگی، کلیسای مسروپ قدس، خانه تاریخی ملک و و باغ گیاه شناسی اشاره کرد. بر اساس آمار، سالانه ۲۷ میلیون نفر گردشگر داخلی و ۲ میلیون نفر مسافر خارجی از این شهر دیدن می کنند. بسیاری از مسافران این شهر، قطار را برای سفر خود انتخاب می کنند. سالانه چیزی حدود ۱۴ میلیون مسافر در ایستگاه های راه آهن این شهر بین خطوط ریلی کشور جابجا می شوند. این رقم حاکی از استقبال مسافران از حمل و نقل ریلی برای سفر می باشد.

مشهد چگونه شهری است؟
مشهد چگونه شهری است؟

 

ایستگاه راه آهن مشهد

ایستگاه راه آهن مشهد یکی از بناهای مهم ساخته شده پس از جنگ جهانی دوم است که در سال ۱۳۱۶ ساخته شده است. این مسیر ریلی از تهران تا مشهد به طول ۹۲۶ احداث شد. پس از ۲۰ سال در سال ۱۳۳۵ تکمیل شد و در اردیبهشت ۱۳۳۶ شروع به کار کرد. ایستگاه راه آهن مشهد معماری بینظیری دارد که برگرفته از معماری دوره اشکانیان است. ساختمان این بنا توسط یکی از مطرح ترین معماران ایرانی به نام استاد حمید غیایی طراحی و ساخته شده است. ایستگاه راه آهن مشهد در قسمت شمالی شهر مشهد قرار دارد و مردم به راحتی می توانند به این ایستگاه دسترسی داشته باشند. فاصله ایستگاه تا حرم مطهر ۲ کیلومتر است. ایستگاه دارای دو بخش است: یکی برای ورود و خروج مسافران و دیگری برای ورود و خروج بار .

ایستگاه راه آهن مشهد
ایستگاه راه آهن مشهد

 

کرج چگونه شهری است؟

شهر کرج از بزرگترین شهرهای ایران و مرکز استان البرز است. این شهر در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده و آب و هوای کوهستانی و مطلوبی دارد. کرج مساحتی در حدود ۱۷۵٫۴ کیلومتر مربع داشته و جمعیت آن بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدوداً ۱،۵۹۲،۴۹۲ نفر است. پس از تهران، کرج مهاجرپذیرترین شهر ایران است. از مهمترین مراکز تفریحی و گردشگری این شهر می توان به کاخ شمس، غار یخ مراد، آبشار هفت چشمه، روستای شهرستانک، پل دختر(سلیمانیه)، جاده چالوس و سد امیرکبیر اشاره نمود. این شهر سوغاتی های بینظیری مانند شیرینی توتک، آلوی برغان، انگور، عناب و ازگیل دارد.

 

ایستگاه راه آهن کرج

ایستگاه راه آهن کرج از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن ایران است و قدمتی بالغ بر ۹۰ سال دارد. این ایستگاه در نزدیکی شهرک ذوب آهن کرج احداث شده است. ایستگاه راه آهن کرج یکی از مهمترین ایستگاه ها در مسیر راه آهن شمال غرب است. راه آهن شمال غرب استان های البرز، قزوین، زنجان و آذربایجان شرقی را در بر می گیرد.

.ایستگاه راه آهن کرج

ایستگاه راه آهن کرج

 

مسیر قطار مشهد به کرج از کدام شهرها می گذرد؟

ایستگاه های بین کرج و مشهد از تهران به بعد مانند همان ایستگاه های مشهد به تهران است که در مقالات قبلی به آن اشاره شده، با این تفاوت که قطار در تهران توقف نکرده و به سمت کرج می آید. علاوه بر این مسافران عزیزی که بلیط مسیر مشهد به کرج را تهیه نموده اند می توانند در ایستگاه هایی که در طول راه هستند پیاده شوند. شهرهایی که ایستگاه های قطار کرج – مشهد از آن ها می گذرد عبارتند از: ورامین، چاه شیرین، لارستان، آب گرم، سرخ دشت، سمنان، ده نمک، باتری، گرمسار، کویر، ابردژ، پیشوا.

برخی ایستگاه های میان کرج و مشهد
برخی ایستگاه های میان کرج و مشهد

 

چگونه بلیط قطار مشهد به کرج رابه صورت اینترنتی رزرو کنیم؟

شما می توانید علاوه بر خرید حضوری بلیط قطار، به صورت اینترنتی نیز بلیط خود را خریداری نمایید. علاوه بر سایت های فروش بلیط، سایت راه آهن و صفحه اصلی قطارهای فدک نیز بلیط را به صورت اینترنتی به فروش می رسانند. با ورود به صفحه مورد نظر و وارد کردن مبدأ و مقصد، تعداد و مشخصات کامل مسافران و نوع کوپه می توانید خرید خود را نهایی کنید. پس از پرداخت و اتمام فرایند خرید بلیط، هم تصویر آن برای شما ارسال می شود و هم کد خرید از طریق پیامک به دست شما می رسد. در بسیاری از خطوط ریلی مانند فدک، نیازی به چاپ بلیط نیست و با ارائه آن هنگام سوار شدن، می توانید وارد قطار شوید. برخی اپلیکیشن های موبایلی هم امکان خرید غیرحضوری بلیط قطار را فراهم می کنند که فرایند ساده ای هم دارند. سفر با قطار جز یکی از بهترین و امن ترین و کم هزینه ترین روش های مسافرت محسوب می شود.

 

زمان مسافرت با قطار از مشهد به کرج چقدر است؟

مسافرین قطار مشهد به کرج باید مدت زمانی حدود ۱۲ ساعت را در قطار سپری کنند تا به مقصد برسند. اگر قطارهای فدک را برای سفر انتخاب کرده باشید می توانید با تماشای فیلم ها و انیمیشن های متعدد و گوش دادن به موسیقی هایی که برای شما در نظر گرفته شده، خودتان را سرگرم کنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار کرج مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x