تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

لیست قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی سال ۹۸

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مدیریت مالی در سفر از عوامل مهمی است که هزینه رفت‌وآمد و حمل‌ونقل بخش عمده‌ای از آن می‌باشد. جابجایی هوایی به علت سرعت‌بالا و امکانات خوبی که در اختیار مسافران می‌گذارد یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی است، بنابراین جستجو برای قیمت بلیط هواپیما ارزان می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نقش مهمی را بازی کند.

حجم بالای سفرهای هوایی و رقابت موجود بین ایرلاین‌های مختلف برای جذب مسافر باعث شده است که یافتن این نوع بلیط تحت عنوان بلیط لحظه آخر، قابل‌دستیابی بوده و به یک شیوه ثابت در بازار خریدوفروش بلیط تبدیل شود.

قیمت بلیط هواپیما چارتر یا لحظه آخر معمولاً نسبت به نوع سیستمی آن پایین‌تر بوده و هزینه‌های مذکور را به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد. امروزه با ایجاد امکان خریدهای آنلاین از سایت‌هایی که لیست قیمت بلیط هواپیما از ایرلاین­های مختلف با شرایط گوناگون را به‌صورت یکجا به مسافران نمایش می‌دهند، انتخاب و گزینش پرواز موردنظر راحت‌تر صورت می‌گیرد.

 سازمان هواپیمایی کشوری هرساله لیست قیمت بلیط هواپیما خارجی و داخلی را مصوب و منتشر می‌کند که ایرلاین‌ها موظف به رعایت سقف مبالغ درج‌شده در آن هستند. در این لیست تنها حداکثر قیمت مجاز مشخص‌شده و بلیط‌ها درروند رقابت میان شرکت‌های مختلف ممکن است تا قیمت‌های بسیار پایین هم فروخته شوند.

در این متن قصد داریم عوامل اصلی مؤثر بر قیمت بلیط­ها را تشریح کرده و سپس توضیحاتی را درباره قیمت مصوب بلیط هواپیما ۹۸ در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سرفصل­های عنوان­شده در این مقاله عبارت­اند از:

  • عوامل اصلی مؤثر بر قیمت بلیط هواپیما
  • قیمت مصوب بلیط هواپیما ۹۸

عوامل اصلی مؤثر بر قیمت بلیط هواپیما

دو نوع اصلی بلیط­ها یعنی چارتری و سیستمی تعیین‌کننده‌ترین فاکتور در قیمت بلیط­ هستند. عامل بعدی کلاس پروازی است. کلاس پرواز با دارا بودن سه نوع مشخص در سراسر دنیا موجب ایجاد تغییرات قیمت در بلیط‌هاست. ایرلاین­های مختلف نیز با توجه به سیاست‌های کاری متفاوت، قیمت‌گذاری‌های متفاوتی دارند. در این بخش هر یک از عوامل نامبرده شده را به‌طور مختصر توضیح می‌دهیم.

 

  • بلیط­های سیستمی: قیمت این نوع بلیط تقریباً ثابت است. برای خرید بلیط سیستمی، مسافران طبق رده سنی دسته‌بندی‌شده و بلیط سیستمی مخصوص به هر دسته قیمت مشخصی دارد. مبلغ جریمه کمتری برای استرداد این نوع بلیط در نظر گرفته‌شده و امکان رزرو آن از چندین روز قبل از پرواز وجود دارد. هزینه‌ی ناشی از پر نشدن پروازهای سیستمی و باقی ماندن صندلی‌های خالی در پرواز، باعث می‌شود ایرلاین­ها این نوع بلیط را گران‌تر از نوع چارتری به فروش برسانند. درصورتی‌که برنامه منظمی برای سفر خود دارید که در آن ساعت و روز پرواز اهمیت زیادی دارد باید از نوع سیستمی بلیط استفاده کنید چراکه انواع چارتری معمولاً درفروش‌های لحظه آخر یافت می‌شوند که ممکن است چارترهای موجود در آن روز با ساعت دقیق مدنظر شما اختلاف داشته باشند. نوع بلیط در مسیرهای کم تردد معمولاً سیستمی می‌باشد. برای مثال درصورتی‌که به لیست قیمت بلیط هواپیما تبریز مراجعه کنید، پروازهای چارتری کمتری را نسبت به مسیر مشهد پیدا خواهید کرد.
در شرایطی که هزینه بلیط چارتری و سیستمی یکی باشد، انتخاب نوع سیستمی به علت جریمه استرداد پایین‌تر و انعطاف قیمت نسبت به رده سنی مسافر، از اولویت برخوردار است.
  • بلیط‌های چارتری: شرکت‌های چارتر کننده با اجاره صندلی‌های یک پرواز بلیط آن‌ها را به مسافران می‌فروشند. آژانس‌های گردشگری یا سازمان‌های دولتی و خصوصی ازجمله چارتر کنندگانی هستند که از ایرلاین­ها صندلی پرواز اجاره کرده و با توجه به سیاست‌های قیمت‌گذاری خود آن‌ها را با هزینه‌ها مختلف در اختیار مسافران قرار می‌دهند. قیمت بلیط هواپیما چارتر در اوقات مختلف سال نوسانات زیادی دارد.

برای مثال در ایامی که مسافرت کم است این شرکت‌ها برای پر کردن صندلی‌های خود بلیط آن‌ها را با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسانند. قانون کلی این است که هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شویم قیمت بلیط هواپیما چارتر کاهش پیدا می‌کند. امکان استرداد در این نوع بلیط وجود ندارد و اگر هم این امکان وجود داشته باشد مبلغی که بابت کنسلی آن به‌عنوان جریمه کسر می‌گردد بسیار زیاد است.

فرایند چارتر کردن در مسیرهای پرتردد هوایی بیشتر به چشم می‌خورد. چراکه حجم مسافرت موجب جذب آژانس­ها و سایر سازمان‌ها به این خطوط شده و درنتیجه پروازهای چارتری بیشتری ایجادشده‌اند.

برای مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد به همین علت در ایام خاصی نوسان داشته و گاها ممکن است مسافران با هزینه بلیط اتوبوس بتوانند یک بلیط هواپیما چارتری بخرند. مسیرهایی مانند کیش نیز دارای چارترکننده­های زیادی هستند که دست مسافران را برای انتخاب باز گذاشته و موقعیت‌های مناسبی را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها ایجاد می‌کند. مجموعه عوامل دیگری که روی لیست قیمت بلیط هواپیما تأثیر مستقیم دارند، کلاس‌های پروازی هستند.

سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی یاتا (IATA) بلیط‌ها را به سه دسته first class، bisinusse class و economy class تقسیم کرده است. هر کلاس پروازی بسته به امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد قیمت‌های متفاوتی دارد.

 

  • first class: در بلیط پرواز first class یا درجه‌یک به مسافران صندلی‌هایی با راحتی بیشتر داده می‌شود که در بخش جلویی هواپیما و معمولاً در پارتیشنی مجزا قرار دارند. پذیرایی و سایر خدمات مخصوص به این کلاس پروازی نیز نسبت به نوع عادی متفاوت بوده و قیمت کلی بلیط بالاتر است. برای مثال اگر در لیست قیمت بلیط هواپیما تهران جستجو کنید، چندین نمونه از این نوع پرواز را که توسط ایرلاین­های مختلف و با امکانات متفاوت ارائه می‌شود، خواهید یافت.
قیمت بلیت هواپیما
قیمت بلیط هواپیما
  • bisinusse class: این نوع بلیط ازنظر کیفیت، امکانات و خدمات نسبت به کلاس درجه‌یک، پایین‌تر بوده و معمولاً توسط سازمان‌های دولتی و خصوصی رزرو می‌شوند. قیمت کلاس تجاری از درجه‌یک کمتر و از بلیط معمولی بیشتر است. مسیرهایی مانند اصفهان دارای بیشترین متقاضی برای این کلاس پروازی هستند که این نکته در لیست قیمت بلیط هواپیما اصفهان به‌راحتی دیده می‌شود.
  • economy class: نوع معمولی بلیط­های هواپیما با کمترین قیمت نسبت به دو کلاس فوق است که بیشترین تعداد بلیط هواپیما را تشکیل می‌دهد. انواع چارتری معمولاً از کلاس اقتصادی هستند و اکثر مسافران به دنبال این نوع بلیط هستند.

عامل بعدی که در لیست قیمت بلیط هواپیما تأثیرگذار است، ایرلاین یا شرکت هواپیمایی فروشنده بلیط و برگزارکننده پرواز است. پس از تصویب قانون آزادسازی نرخ بلیط هواپیما، هریک از ایرلاین­ها به قیمت‌گذاری‌های خاص خود در چارچوب لیست قیمت بلیط هواپیما منتشرشده از سوی سازمان هواپیمایی کشور پرداختند. این نرخ­ها متأثر از کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط ایرلاین موردنظر است.

رقابت به وجود آمده باعث کاهش قیمت و هم‌زمان افزایش کیفیت برای جذب هرچه بیشتر مسافر توسط شرکت‌های مختلف گردید. برای مثال کافی است لیست قیمت بلیط هواپیما ماهان را با یک ایرلاین دیگر در مسیرهای همسان مقایسه کنید تا متوجه اختلاف قیمت­ها و دلایل آن‌ها شوید. نوع هواپیمایی که پرواز با آن صورت می‌گیرد معمولاً یکی از مهم‌ترین این دلایل است. مقایسه­ها برای قیمت بلیط هواپیما خارجی از استانداردهای بهتری تبعیت کرده و نکات تمایز آشکارتری را می‌توان در آن‌ها یافت.

 

[irp posts=”5558″ name=”29 سایت خرید بلیط هواپیما| قبل از خرید بلیط هواپیما بخوانید!”]

 

قیمت مصوب بلیط هواپیما ۹۸

تا تیرماه امسال مبنای قیمت بلیط هواپیما، نرخ‌های تعیین‌شده در آذر سال ۱۳۹۷ بود. در سال جاری به علت رشد قیمت ارز و همچنین عدم تخصیص ارز نیمایی به سازمان هواپیمایی کشور، شاهد رشد حدود ۱۰ درصدی در لیست قیمت بلیط هواپیما ۹۸ هستیم.

لازم به ذکر است در برخی مسیرهای پرتردد نه‌تنها افزایش صورت نگرفته بلکه کاهش‌های موردی نیز به چشم می‌خورند. برای مثال قیمت بلیط هواپیما کیش به علت افزایش پرواز و همچنین افزایش شرکت‌های چارترکننده به‌طور میانگین کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته است.

وجود رقابت درفروش بلیط لحظه آخر بین آژانس‌های مختلف باعث تعدد سفر با قیمت بلیط هواپیما ارزان شده است. این افت قیمت تنها شامل بحث چارتر نبوده و حتی در مسیرهای پرتردد مانند تهران-مشهد در قیمت مصوب شده نیز شاهد کاهش بوده‌ایم.

قیمت بلیط هواپیما مشهد که در جدول آذرماه سال قبل دارای سقف ۸۵۰ هزارتومانی بوده در جدول تیرماه امسال به ۷۵۰ هزار تومان کاهش‌یافته است. از طرفی در مسیرهایی مانند ساری-بندرعباس و یا تهران-چابهار با افزایش ۳۰ درصدی مواجه هستیم که در گزارشات رسمی مسئولان به آن اشاره‌ای نشده ولی در لیست جدید به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

قیمت‌های مصوب تنها سقف مبلغ را تعیین می‌کنند و رقابت موجود بین ایرلاین­ها و از آن مهم‌تر چارترکنندگان ازآن‌پس مشخص‌کننده قیمت واقعی بلیط­ها می‌باشد. به‌طورمعمول و طبق روال هرسال لیست قیمت بلیط هواپیما ۹۸ و اعداد درج‌شده در آن باید تا قبل از تعطیلات نوروز ثابت بماند.

حتی در برخی سال‌ها این قیمت‌ها در سفرهای عید نیز رعایت شده‌اند و سازمان لیست جدید ارائه نداده است؛ اما نوسانات ارزی عامل مهمی در تغییر قیمت مصوب بلیط هواپیما ۹۸ بوده و در صورت‌ جهش ناگهانی، مسئولان به جهت تأمین هزینه‌ها مجبور به صدور لیست جدید خواهند بود. بااین‌حال سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده است درصورتی‌که کاهش نرخ ارز و پس از اعمال تأثیر آن‌ها روی جریانات کلی اقتصادی کشور، قیمت‌های مذکور را کاهش خواهد داد.

نکته مهم و قابل‌توجه برای مسافران این است که بلیط­های خود را از وب‌سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی معتبری که توسط این سازمان تائید شده‌اند خریداری نمایند، چراکه وجود بازار سیاه و دلالی مخصوصاً در ایامی از سال که با حجم بالای سفر روبه‌رو هستیم، موجب ایجاد قیمت‌های کاذب برای پرواز­ها می‌شود.

هنگام انتخاب بلیط عواملی که نام‌برده و توضیح داده شدند با تأثیر بر هزینه نهایی پرداخت‌شده از سوی شما، به صرفه‌جویی در مخارج سفر کمک خواهند کرد پس بهتر است در گزینش دقت لازم را به خرج داده و به مقایسه جامع و کاملی از پروازها و ایرلاین­های مختلف بپردازید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت احضار مهماندار از طریق سیستم داخل کوپه و نمایش اطلاعات موقعیت مکانی قطار، سرعت، فاصله تا ایستگاه مقصد و ایستگاه پایانی، اعلام وضعیت آب و هوا در نمایشگرهای داخل کوپه
  • قابلیت استفاده از اینترانت داخلی برای پخش فایل‌‎های صوتی و تصویری در دستگاه‌های مختلف
  • انتخاب درجه حرارت داخلی کوپه‌ها از طرف مهمانان
  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مقایسه قیمت بلیط هواپیما 13 سایت(علی‌بابا، الی گشت، لحظه آخری و...) | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] گردشگران و مسافران را جهت دستیابی به مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما یاری […]

trackback
بلیط قطار takhfifan | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] به اینکه بلیط هواپیما هزینه بالاتری نسبت به قطار دارد ، استفاده از قطار، […]

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x