تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

باغ جنت شیراز

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شهر زیبای شیراز دارای باغ های قدیمی و نسبتا جدید بسیاری است که یکی از آنها، باغ جنت است. باغ جنت شیراز، قدمتی طولانی دارد و یکی از سنتی ترین باغ های این شهر محسوب می شود که تا بحال بارها مورد مرمت قرار گرفته است و در واقع چیزی که ما امروزه می بینیم، با تغییرهایی نسبت به گذشته ساخته شده است .

این باغ در جنوب شهر زیبای شیراز قرار گرفته است و ۵۴ هکتار وسعت دارد که حدود ۲۷ هکتار آن را می توان بازدید کرد. سابقه ی باغ جنت به دوران قاجار می رسد، در آن دوران، در باغ جنت عمارتی از بناهای مشیر الملک وجود داشت که متاسفانه امروزه از بین رفته است .

در این باغ فضای بسیار وسیع و سبزی از درختان سرو و کاج وجود دارد، سروهای بلند و زیبایی که در فواصلی مشخص قرار گرفته اند. محوطه ی این باغ تماما چمنکاری شده است و آبنماهای متعددی هم در فضای این باغ قرار داده شده است که همه ی این ها در کنار هم باعث بوجود آوردن فضایی دلنشین شده اند .

باغ جنت در ابتدای ورودی غربی شیراز و در بلوار امیر کبیر قرارگرفته است. از ویژگی های بارز این باغ زیبا، آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا، چمنکاری و گلکاری در سراسر باغ است.

در بخشی از باغ  کمپ های نوروزی جهت اسکان مسافرین تهیه شده است.

باغ جنت شیراز در گذر زمان

باغ جنت شیراز
باغ جنت

تاریخچه این باغ به دوران حاج میرزا ابوالحسن خان مشیر الملک بر می گردد. در سال هزار و دویست و شصت در صحرای کشن در هشت فرسخی غربی شهر شیراز حصاری از چینه کشیده و انواع درخت ها را در آن کاشت و عمارتی لایق در کنار آن ساخت و در حال حاضر مسیر دسترسی به این باغ شهرک کشن کنار بلوار امیر کبیر است .

معمولا مسافران عزیز و خصوصا مسافرین نوروزی می توانند ایام خوبی را در این باغ سپری نمایند. در ایام نوروز کمپ هایی برای رفاه حال این دسته از مسافران که علاقمند به بازدید از جاذبه های گردشگری، توریستی شیراز و استان فارس هستند، در این باغ زیبا برقرار می گردد. باغی پر از مناظر روح نواز و دیدنی که خاطرات شما را رنگی نو می بخشد .

علاقمندان به ورزش مفرح دوچرخه سواری نیز می توانند از فضای این باغ که در خود پیست مخصوصی را هم جای داده، استفاده شایانی بنمایند. اگر به شیراز سفر کردید توصیه می کنیم که بازدید این باغ بسیار زیبا را از دست ندهید .

 

امکانات باغ جنت آباد شیراز

از ویژگی های بارز این باغ زیبا، آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا، چمنکاری و گلکاری در سراسر باغ و همچنین ایجاد کمپ نوروزی در قسمتی از باغ می باشد. علاقمندان به ورزش مفرح دوچرخه سواری نیز می توانند از فضای این باغ که در خود پیست مخصوصی را هم جای داده، استفاده شایانی بنمایند .

طرح بهسازی باغ جنت در فضائی به وسعت ۲۷ هکتار اجرا شده و هزینه آن بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال بوده است .مساحت کل باغ جنت ۵۴ هکتار می باشد که ۲۷ هکتار آن متعلق به شهرداری است وهم اکنون ۱۱ هکتار آن زیبا سازی شده است .

همچنین طرح ایجاد استخر باغ نیز در حال انجام است باغ ۵۴ هکتاری جنت شیراز یکی از دیدنی ترین باغ های تاریخی شهر شیراز است که قدمت آن به دوران قاجاریه می رسد باغی پر از فضای سبز دل انگیز که شباهت زیادی به باغ ارم دارد .

آب نماهای این باغ، لطافت هوا را دو چندان کرده اند؛ به گونه ای که با قدم زدن در هر کدام از مسیرهای باغ لذت خواهید برد و دیدن گل های رنگارنگ در چمن های سرسبز باغ، روحتان را جلا خواهد داد .

این باغ که مانند دیگر باغ های ایرانی، تمثیلی از بهشت بر روی زمین بوده، با سرسبزی و طراوت خاص خود پذیرای مسافران شهر تاریخی شیراز است و می توانید قدم زنان از آنجا تا آرامگاه سعدی، شاعر مشهور ایرانی بروید و ساعاتی از زندگیِ صنعتی و شلوغ شهری فاصله بگیرید و وقت را به خرمی و آرامی بگذرانید .

[irp posts=”1894″ name=”بلیط قطار شیراز مشهد”]

 

باغ ارم شیراز

شیراز، شهر باغ‌هاست، اما عکس‌های شیراز را که نگاه کنید، باغی هست که یک پای ثابت همه عکس‌هاست و آن باغی نیست جز باغ ارم. باغ ارم شیراز، با درخت‌های سرو و نارنجش، زمانی تنها محل رفت و آمد بزرگان و اعیان بود، ولی حالا سال‌هاست که درهایش به روی گردشگران باز شده، می‌توان در آن راه رفت و از آنهمه زیبایی به وجد آمد .

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های باغ ارم که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند، جدا از درختکاری‌ها و باغچه‌ها و گل و گیاه‌هایی که در هر کجای آن به چشم می‌خوردند و آن را به صورت نمایشگاه دائمی گل و گیاه درآورده‌اند، یکی، سرو هزار ساله اینجا و دیگری عمارت وسط باغ است.

نقاشی‌هایی از شاهنامه فردوسی و نبرد قاجارها، کاشیکاری و گچ‌بری‌ها، در کنار کاشی‌کاری‌های ایوان مرکزی که نمونه‌اش در دیگر بناهای دوره قاجار دیده نمی‌شود، باعث زیبایی هرچه بیشتر این بنای سه طبقه شده است.

اینطور می گویند که اگر می خواهید قشنگی این باغ و آب زلال و آبی حوضش را به خوبی حس کنید، صبح را برای رفتن به اینجا انتخاب کنید که آفتاب باعث شده تلالو آب و آنهمه رنگ بیشتر به چشم بیایند.

می‌‌توانید در باغ چرخی بزنید و بعد روی یکی از نیمکت‌هایش بنشینید و غرق آنهمه زیبایی اطراف بشوید یا خودتان را به یک بستنی یا فالوده شیرازی، شربت سکنجبین و بهار نارنج که در گوشه‌ای از باغ می‌فروشند، مهمان کنید .

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ ارم، ایستگاه متروی نمازی است که بعداز پیاده شدن از قطار از آنجا می‌توانید با ۱۰دقیقه پیاده‌روی و با گذشتن از میدان دانشجو و میدان ارم به باغ ارم برسید اگر با ماشین شخصی می‌خواهید به دیدن این باغ بروید، بهترین مسیر برای دسترسی، بلوار شهید چمران است، همان بلواری که عصرها، شیرازی‌ها در آن پیاده روی می‌کنند .

بعد از اینکه وارد بلوار شهید چمران شدید باید مسیر بلوار را تا انتها ادامه بدهید و از میدان دانشجو (میدان علم) به سمت چپ بپیچید و مسیر را تا میدان ارم (میدان خوابگاه) ادامه بدهید. بعد از رسیدن به میدان ارم باید به راست بپیچید و وارد خیابان ارم بشوید، کمی که بروید باغ ارم در سمت راستتان قرار گرفته است .

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی
  • سرو دسر
  • استفاده از کاتلری­های استیل به همراه نپکین
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x