تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

10تصویر از موزه هنرهای مدرن استانبول [تاریخ مدرن هنر]

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

استانبول به دلیل جاذبه های بی پایانی که دارد (جاذبه های طبیعی ، جاذبه های تاریخی و حتی هنر) هم در بنا های تاریخی و هم در عصر هنر مدرن حرف های زیادی برای گفتن دارد. می توان گفت که شهر استانبول برای هر سلیقه ای مقصدی مناسب است، چرا که شهری مدرن و همینطور تاریخی محسوب  می شود.

از جمله این جاذبه ها می توان به موزه استانبول مدرن که  نمادی از هنر معاصر و مدرن کشور ترکیه می باشد اشاره کرد.

موزه ای که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند چرا که شامل بسیاری از هنر های مدرن مثل نقاشی ، عکاسی و حتی مجسمه سازی مدرن و دیگر رشته های هنری می باشد که این عمل باعث شده که کشوری مثل ترکیه در سطح جهان و در مقیاس جهانی بدرخشد.

[irp posts=”2410″ name=”قیمت بلیط قطار تهران به استانبول 98″]

موزه هنرهای مدرن استانبول
موزه هنرهای مدرن استانبول

هنر مدرن چیست و از کجا آغاز شد؟

شاید به این فکر کنید که هنر مدرن چیزی است که امروزه هنرمندان ارائه می دهند ولی هنر مدرن از سال ها قبل یعنی از دوران رنسانس متولد شد. زمانی که بسیاری از نقاشان بودند که می توان به آنها لقب هنرمندان مدرن را داد.

مدرنیسم در سال 1867 میلادی آغاز شد، زمانی که نقاشی طلوع آفتاب توسط کلود مونه کشیده شد. سبکی از هنر که 20 سال مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفت که هنرمندان این سبک می توانستند طرح های زیادی با استفاده از نور پردازی های مناسب خلق کنند.

در اوایل قرن 20 میلادی سبک هنر های انتزاعی و آبستره علاقه مندان زیادی پیدا کرد که از جمله هنرمندان این سبک پیکاسو و میرو بودند که به کمک اشکال هندسی مختلف طرح های خلاقانه و زیبایی را خلق کردند.

پس از جنگ جهانی دوم بود که 50 سبک مختلف هنری به وجود آمد. که یکی از آن ها سبک هنر معاصر یا همان هنر مدرن قرن 21 بوده است. برخی از کارشناسان معتقدند که این سبک از هنر در طی جابجایی های زیاد که در سال 1950 رخداد  به وجود  آمده است. در واقع جابجایی مرکز هنرها و نمایشگاه های هنری از پاریس به نیویورک بود که باعث به وجود آمدن آن شد.

اما هنری که امروزه شاهد آن هستیم ، هنر صد سال پیش نیست که وجود داشته چرا که با گذشت زمان تغییرات بسیاری کرده است و با بوجود آمدن سبک های جدید و فناوری ها تحولی شگفت انگیز داشته است.

موزه هنرهای مدرن استانبول
موزه هنرهای مدرن استانبول

 

موزه هنرهای مدرن استانبول
موزه هنرهای مدرن استانبول

تاریخ هنر مدرن ترکیه

در قرن 19 میلادی بود که هنرمندان عثمانی قواعد طبیعت پردازی را به طور دقیق در آثار خود اعمال کردند از جمله این هنرمندان عثمان حمدی بود که آکادمی هنرهای زیبا را در استانبول به کمک استادان اروپایی تاسیس نمود.

چند تن از فارغ التحصیلان این آکادمی مثل ابراهیم چلی و جلیل پاشا پس از یادگیری سبک امپرسیونیستی در فرانسه مناظر تنگه بسفر را در همین سبک نقاشی کردن و آثار زیادی را ترسیم کردند ، گروهی که نسل بعدی هنرمندان را آموزش دادند و همینطور اولین انجمن هنری و انتشار مجله هنری توسط آنها موجب بنیانگذاری هنر مدرن ترکیه گشت.

می توان گفت هنر معاصر در ترکیه در دوران آتاتورک آغاز شد و نماینده هنر این دوران ((نمیک اسماعیل)) بود که تحول زیادی در فرهنگ و هنر ترکیه داشته است. دورانی که گروه های انجمنان مستقل ، گروه D و گروه نو در عصر هنر ترکیه ظهور کردند. نقش اصلی این گروه ها این بود که ارتباط میان نقاشان دوران عثمانی را با نقاشان دوران فعلی خود کاملا قطع کردند.

موزه هنرهای مدرن استانبول
موزه هنرهای مدرن استانبول

 

موزه هنرهای مدرن استانبول
موزه هنرهای مدرن استانبول

تاریخچه موزه استانبول مدرن  (İstanbul Modern)

مدرنیسم در استانبول اولین بار در سال 1987 با برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی هنر های معاصر بود که شناخته شد و با نام امروزی نمایشگاه بین المللی دوسالانه استانبول غاز شد. در سال 2003 میلادی بود که این نمایشگاه به شهرت دست یافت و در11 دسامبر 2004 میلادی بود که رجب طیب اردوغان نخست وزیر وقت ترکیه استفاده از سالن گمرک که در مجاورت آکادمی هنرهای زیبای معمار سینان واقع است را به عنوان مکان اصلی و دائمی برای این نمایشگاه و تبدیل آن به موزه هنر مدرن را تصویب کرد.

 

قسمت های مختلف موزه مدرن استانبول

موزه استانبول مدرن هم اکنون در محله بی اغلو (Beyoğlu) واقع است و در آینده ای نزدیک به ساختمان جدید خود در کاراکوی (Karaköy) منتقل می شود .

موزه از بخش های مختلفی که شامل:

  • گالری که عکس ها و تابلو ها در آن قسمت هستند و اگر به این رشته علاقه مند باشید احتمالا مدت زیادی را در این قسمت بگذرانید.
  • سینما: بخش سینمای این موزه برنامه های متنوعی دارد و هر ماه یک یا دو فیلم مستقل با همکاری هنرمندان و فیلمسازان ترک و فیلمسازان دیگر نقاط جهان به نمایش می گذارند. همچنین به مصاحبه کارگردانان ترک و به نمایش گذاشتن آثار آنان نیز پرداخته می شود و همینطور در ماه ژانویه مجموعه ای از فیلم های نامزد در اسکار همان سال به نمایش گذاشته می شود.
  • کتابخانه : کتابخانه این مجموعه هم اکنون بیش از 11 هزار نسخه کتاب هنرهای زیبا و معاصر به زبان های ترکی و خارجی در اختیار محققان قرار می دهد. بیشترین تمرکز این کتابخانه روی تاریخ هنر معاصر، معماری ، سینما ، عکاسی ، هنر های تجسمی ، موزه داری و مدیریت هنری و همچنین هنرهای نمایشی است.
  • رستوران

تشکیل شده است.

همچنین هر ساله رویداد های فرهنگی و هنری زیادی در این مکان بزرگ برگزار می شود.

[irp posts=”2796″ name=”قیمت بلیط قطار از تهران به وان ترکیه”]

 

ساعات بازدید از موزه استانبول مدرن

موزه مدرن استانبول از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح و تا 6 عصر باز است . موزه هنرهای مدرن ترکیه روزهای پنج شنبه نیز از ساعت 10 صبح تا 20 پذیرای مراجعه کنندگان می باشد . مبلغ ورودی به این کلکسیون زیبا و دیدنی برای هر نفر 25 لیر می باشد ولی اگر بازدید به صورت گروهی (بیش از 10 نفر) انجام گیرد از مبلغ ورودی کاسته می شود .

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای 5 ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x