تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قطار قزوین تهران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

قطار قزوین تهران

زمانی که به دنبال یک سفر دلچسب به هر شهری هستید، راهکارهای مختلفی برای سفر شما وجود دارد. انتخاب قطار به عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل بین شهری، گزینه‌ای است که می‌توان به شما برای داشتن سفری جذاب‌تر کمک کننده باشد. یکی از مسیرهای پرتردد در مسیرهای قطار فدک، مسیر قطار قزوین تهران است. قطاری که از کلان شهر تهران به سمت شهر قزوین رفته و مسافرین را به این شهر می‌رساند. با این حال، اگر به فکر سفر با این قطار هستید، بهتر است تا پیش از شروع سفر خود، اطلاعات کاملی را در این رابطه داشته باشید.

در این بخش و در ادامه با بررسی قطار قزوین تهران به عنوان یکی از قطارهای محبوب فدک، به شما برای این مسافرت کمک خواهیم کرد. از ایستگاه‌های قطار قزوین تهران تا دیدنی‌های قزوین و چگونگی زمان این قطار، مواردی هستند که در ادامه به سراغ آن‌ها خواهیم رفت. مواردی که امید است با بررسی آن‌ها بتوانید سفری لدچسب و هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

 

ایستگاه‌های حاضر در مسیر قطار قزوین تهران

برای ایجاد شناخت اولیه نسبت به قطار قزوین تهران، لازم است تا مسیر این قطار را بشناسید. مسیر قزوین تهران مسیری نسبتا کوتاه است که تنها دو ساعت طول می‌کشد. با این حال، در بین این دو شهر، ایستگاه‌هایی وجود دارند که با بررسی آن‌ها می‌توان نسبت به این مسیر اطلاعات بیشتری را کسب کرد.

ایستگاه‌های هشتگرد، کرج، شهر قدس، کردان، آبیک، کهندژ و در نهایت تهران، مسیری است که قطار را از قزوین به تهران رسانده و مسافران را در سفر همراهی می‌کند. اگر قصد سفر به هریک از این مقاصد را دارید، با انتخاب قطار قزوین تهران می‌توانید در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسید.

قطار قزوین تهران و بالعکس شرکت فدک

قطار قزوین تهران فدک در واقع مسافران دو ایستگاه میان راهی را جابجا می کند. این قطار از مشهد به سمت رشت رفته و همین مسیر را باز می گردد. اما امکان خرید بلیط برای مسافران قزوین به تهران و بالعکس نیز وجود دارد. قطار فدک با سرعتی قابل قبول مسافران را در امنیت کامل و در اسرع وقت به مقصدشان می رساند. قطارهای فدک با ارائه خدمات ممتاز در طول مسیر و همراهی مهمانداران آموزش دیده  توانسته میزان رضایتمندی بالایی را در ناوگان ریلی کشور کسب کند.

ایستگاه راه آهن قزوین
ایستگاه راه آهن قزوین

 

امکانات موجود در قطارهای مسیر قزوین تهران

قطار قزوین تهران مانند هر قطار دیگری ممکن است گزینه‌های بسیاری را داشته باشد. زمانی که شما برای انتخاب قطار مورد نظر خود در این سفر، موارد مختلف را بررسی کنید، متوجه تفاوت‌های بسیاری خواهید شد. انواع مختلفی از قطار مانند قطارهای اتوبوسی، قطارهای دارای واگن ۴ نفره یا ۶ نفره وجود دارد. هریک از این قطارها ممکن است برای برخی از افراد گزینه بهتری باشند. از همین رو لازم است تا براساس نیاز خود، قطار مورد نظر را مشخص کرده و بلیط آن را خریداری نمایید. برخی از امکانات موجود در قطارهای فدک عبارت است از:

  1. تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  2. تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  3. سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  4. سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  5. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  6. ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده
  7. و…

 

هزینه تمام شده برای تهیه بلیط قطار قزوین تهران

زمانی که به دنبال خرید بلیط قطار برای مسیر قزوین تهران هستید، ممکن است با هزینه‌های مختلفی روبه‌رو شوید. با اینکه این مسیر، مسیری بسیار کوتاه بوده و ممکن است اختلاف قیمت‌های بسیار ناچیز و کم باشد، اما به هر حال شاید برای برخی اهمیت داشته باشد. اگر به دنبال بررسی هزینه تمام شده برای تهیه بلیط قطار قزوین تهران هستید، باید بدانید که این قطارها براساس امکاناتی که دارند، هزینه‌های متفاوتی برای خرید خواهند داشت. از همین رو با بررسی امکانات هر قطار که در بالا به آن‌ها پرداخته شد، می‌توانید بهترین انتخاب خود را برای یک سفر دلچسب رقم بزنید. عامل دیگری که در تعیین قیمت بلیط قطار دخیل است زمان سفر است. در برخی تعطیلات ممکن است بلیط قطار افزایش قیمت داشته باشد. کوپه دربست نیز گران تر از بلیط معمولی خواهد بود.

قیمت بلیط قطار تهران قزوین
قیمت بلیط قطار تهران قزوین

چگونگی تهیه بلیط قطار قزوین تهران

اگر به فکر خرید بلیط قطار قزوین تهران هستید، شما دو راه دارید. خرید بلیط به صورت اینترنتی و خرید حضوری بلیط از راه آهن یا دفاتر بلیط قطار. هر یک از این دو مسیر مزایای مختلفی دارد. اگر از قبل تصمیم به سفر دارید و برنامه سفر شما مشخص است، به راحتی می‌توانید از سایت‌های مختلف بلیط قطار خود را تهیه کنید. با این حال، در صورتی که برنامه شما مشخص نیست و به یکباره تصمیم به سفر گرفته‌اید، با حضور در راه آهن، قطاری برای سفر خود پیدا کنید. از آنجایی که قطار قزوین تهران، مسیری دائمی و همیشگی است، همواره برای آن بلیط سریعی پیدا خواهد شد. از همین رو شما مشکل کمتری در تهیه بلیط قطار خواهید داشت و به راحتی می‌توانید اقدام به تهیه بلیط مورد نظر خود کنید. خرید بلیط به صورت آنلاین از سایت های معتبر و اپلیکیشن ها نیز گزینه مطمئنی است که در هر لحظه از شبانه روز می توان به سراغش رفت.

خرید بلیط
خرید بلیط

 دیدنی‌های شهر قزوین

زمانی که تصمیم به یک سفر می‌گیرید، شناخت دیدنی‌های شهر مقصد شما اهمیت بسیاری دارد. اگر قصد دارید که از کلان شهر تهران به سمت قزوین بروید و به بازدید در این شهر بپردازید، حتما نسبت به دیدنی‌های قزوین آشنایی لازم را داشته باشید. برخی از اصلی‌ترین جاذبه های دیدنی این شهر عبارت است از:

  1. بازار قدیمی قزوین مربوط به دوران صفویه و قاجاریه
  2. مسجد جامع قزوین ساخته شده در دوران هارون الرشید
  3. منطقه دیدنی الموت و قلعه نظامی الموت
  4. کاروانسرای سعد السلطنه قزوین
  5. حمام قجر به عنوان یکی از بزرگترین حمام‌های تاریخی ایران
  6. امامزاده شاهزاده حسین قزوین
  7. سردر عالی قاپوی قزوین، ساخته شده توسط شاه طهماسب صفوی
  8. مسجد النبی یا مسجد شاه در قزوین
  9. حسینیه و خانه امینی‌های قزوین
  10. دروازه درب کوشک قزوین
  11. کاخ چهل ستون قزوین
  12. کلیسای کانتور، مربوط به دوران جنگ جهانی دوم
  13. خیابان سپه قزوین
  14. عمارت باغ سپهدار
  15. برج‌های خرقان
  16. آب انبار سردار بزرگ
  17. باغستان سنتی قزوین
  18. سرای وزیر قانون
  19. عمارت شهرداری قزوین
  20. قلعه لمبسر قزوین

در ادامه درباره برخی از این آثار تاریخی و دیدنی توضیح مختصری می دهیم.

سفر به قزوین، شهری تاریخی و دیدنی
سفر به قزوین، شهری تاریخی و دیدنی

کاخ چهلستون

کاخ و موزه چهلستون که یکی از بناهای تاریخی قزوین می باشد مربوط به زمان صفویه است که شهر قزوین توسط شاه طهماسب پایتخت ایران بود. این بنا به دستور شاه طهماسب ساخته شد و یکی از قدیمی ترین بناهای موجود در قزوین بوده و خیلی قبل تر از کاخ چهل ستون اصفهان بنا شده است. در حال حاضر کاخ و موزه چهلستون به یکی از مراکز خوشنویسی ایران تبدیل شده است و به طور روزانه از ساعت های ۹ صبح الی ۱۸ از این موزه بازدید به عمل می آید کاخ چهل ستون در میدان آزادی قزوین واقع شده است.

ایستگاه راه آهن قزوین
کاخ چهلستون

 

بازار قزوین و سرای سعد السلطنه

بازار و سرای سعد السلطنه مربوط به زمان صفویه می باشد و بناهایی که اکنون در این مکان بنا شده اند مربوط به قاجار هستند. از جمله بناهای دیدنی در سرای سعدالسلطنه می توان به سرای وزیر حاج رضا، سرای رضوی، تیمچه های روباز و سرپوشیده و راسته قیصریه اشاره کرد که به کاروانسرای درون شهر نیز معروف می باشد و به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است.

بازار قزوین و سرای سعد السلطنه:
بازار قزوین و سرای سعد السلطنه

 

مسجد جامع

مسجد جامع قزوین که در زمان قبل از اسلام یکی از آتشکده ها بوده و بنای آن مربوط به زمان هارون الرشید عباسی یعنی در زمان حکومت عباسیان بوده است این مسجد کلکسیونی از معماری‌های زمان‌های مختلف می باشد که به صورت مجموعه‌ای کامل همه این بناها را به نمایش می گذارد. در قسمت غربی این مسجد سفال ها سنگ نگاره ها کاشی ها و گچبری های تاریخی وجود دارد. این مسجد جامع در خیابان سپه قزوین واقع شده است.

مسجد جامع:
مسجد جامع

حمام قجر

حمام قجر که یکی از بزرگترین حمام ها و قدیمی‌ترین حمام های قزوین می باشد در دوره صفویه ساخته شده است و از نظر توریستی و جایگاه اجتماعی رتبه بالایی دارد؛ زیرا جلوه های نمایشی قزوین را در سه بخش اقوام، آداب، رسوم و مشاغل را به نمایش می گذارد.

حمام قجر:
حمام قجر:

 

برای رزرو بلیط قطار قزوین تهران باید چکار کنیم؟

برای رزرو بلیط قطار قزوین تهران باید مدارک شناسایی اعم از کارت ملی، اصل شناسنامه مسافر را باید به همراه داشته باشید. ابتدا باید وارد سایت رسمی خرید بلیط قطار شوید و بعد از مشخص کردن پارامترهای خود یعنی مبدا، مقصد، تعداد مسافرین، زمان، نوع کوپه، امکانات، نوع پذیرایی، درجه قطار و … بلیط را رزرو نمایید.

 برای رزرو بلیط قطار قزوین تهران باید چکار کنیم؟
برای رزرو بلیط قطار قزوین تهران باید چکار کنیم؟

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیت قطار رفت و برگشت مشهد قزوین فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
4 سال قبل

سلام
بنده میتونم با قطار اتوبوسی صبا ،تهران قزوین برم و در ایستگاه آبیک پیاده بشم؟یعنی توقفی داره؟

fadakadmin
fadakadmin
مدیر
پاسخ به  علی
4 سال قبل

سلام شما باید با قطارهای رجا تماس بگیرید

سیامک
سیامک
4 سال قبل

با سلام
میخواستم بدونم ما برای حرکت از شهر قدس به سمت قزوین باید چه ساعتی تو ایستگاه شهر قدس حاضر بشیم ؟

fadakadmin
fadakadmin
مدیر
پاسخ به  سیامک
4 سال قبل

سلام
حتما از قبل با شماره 021-54824 تماس بگیرید.
واحد ارتباط با مشتریان فدک

نوشته های مرتبط

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x