تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بهشت‌های گمشده طبیعت شمال ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

طبیعت بی‌نظیر ایران در جای‌جای کشور عزیزمان میراثی ارزشمند و دارایی گران‌بهایی است که جای آن را هیچ ساخته‌ی دست بشری نمی‌تواند پر کند. قدرت پروردگار در آرایش و کشیدن نقش و نگار طبیعت باعث شده تا انسان‌ها طبیعت پیرامون خود را مظهر عظمت و یکتایی خداوند بدانند. کشور ما نیز با دارا بودن یکی از غنی‌ترین و بی‌نظیرترین اکوسیستم‌های طبیعی و جغرافیایی از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق مرزهای این سرزمین، مملو از جاذبه‌های زیبای طبیعی و مناظر بی‌بدیل است.

در این میان اما دل‌انگیزترین و سرسبزترین نقاط کشور را می‌توان در خطه‌ی شمالی کشور جست‌وجو کرد. جایی که به‌واسطه رطوبت فراوان و نزدیکی به دریای خزر و پوشش مناسب زمین و خاک منظره‌های دور از تصوری را در طول هزاران سال ایجاد کرده است. به‌واسطه‌ی همین زیبایی‌هاست که هرساله خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از نقاط بکر و دیدنی طبیعت شمال ایران می‌پردازند.

استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با داشتن انواع پدیده‌های طبیعی همچون آبشار، دریاچه، جنگل، کوه، غار، رودخانه و روستاهای سرسبز با مردمانی مهمان‌نواز و مهربان جزو بهترین نقاط برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی محسوب می‌شوند و علیرغم اینکه در طول سالیان گذشته بسیاری از این نقاط شناسایی و برای استفاده‌ی گردشگران مناسب‌سازی شده‌اند، اما همچنان هستند جاذبه‌هایی که از دید بسیاری از مردم دور مانده‌اند و همچنان بکر و دست‌نخورده هستند.

تعداد این نقاط که همچون بهشت‌هایی گمشده در دل طبیعت شمال ایران جای گرفته‌اند، به‌قدری زیاد است که شاید ماه‌ها و سال‌ها زمان برای بازدید از تمام آن‌ها نیاز باشد و شناخت آن‌ها در زمانی کوتاه و در قالب کلمات دشوار خواهد بود. بااین‌حال تصمیم گرفتیم چند مورد از جاذبه‌های طبیعت شمال ایران را به شما معرفی کنیم تا تجربه‌ی متفاوتی را در سفرهای خود به شمال کشور تجربه کنید. پس با ما برای دیدن بهشت‌های گمشده طبیعت شمال ایران همراه شوید. سرفصل­های عنوان‌شده در این مقاله عبارت­اند از:

  • آبشار لاتون
  • غار آویشو
  • دریاچه چورت
  • دهکده جهان­نما

آبشار لاتون

آبشار لاتون
آبشار لاتون

شاید اگر از شما پرسیده شود مرتفع‌ترین قله‌ی ایران کدام است و یا بزرگ‌ترین کویر ایران چه نام دارد، به‌سادگی پاسخ این سؤالات را بدهید؛ اما آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید بلندترین آبشار ایران چیست و در چه منطقه‌ای واقع شده است؟

آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع به‌عنوان بلندترین آبشار ایران در مناطق غربی استان گیلان و در ۱۵ کیلومتری آستارا قرار گرفته است و شاید یکی از دلایل کمتر شناخته‌شده بودن این آبشار دشواری دسترسی و قرار گرفتن آن در دل جنگل است.

برای دیدن این آبشار باید ابتدا خود را به تالش و سپس به شهر لندویل برسانید، سپس به روستای کوته کومه بروید؛ اما این تازه ابتدای ماجراست و برای رسیدن به آبشار باید مسیری چهارساعته را از دل جنگل‌های زیبای تالش با درختان فندق، ازگیل، گردو و دیگر میوه‌های وحشی در اطراف خود طی کنید؛ هرچند زیبایی‌های مسیر به‌قدری چشم‌نواز و دل‌انگیز است که خستگی شما را از بین خواهد برد.

پس از رسیدن به آبشار با منظره‌ای بی‌نظیر مواجه خواهید شد و شکوه طبیعت را لمس خواهید کرد. علاوه بر آبشار اصلی که ۱۰۵ متر ارتفاع دارد، آبشار دیگری با ۶۵ متر ارتفاع ولی سرریز آب بیشتر و عریض‌تر نسبت به آبشار اصلی و در ۱۰ متری آن قرار دارد.

حوض‌های بزرگ طبیعی، درختان انبوه و چشمه‌هایی خنک و گوارا از دیگر مناظر دیدنی این منطقه‌اند که می‌تواند ساعت‌ها شما را در دل طبیعت شمال ایران سرگرم کند.

غار آویشو

غار آویشو

شاید خیلی از ما غار علی‌صدر را به‌عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین غار در ایران بشناسیم و تجربه‌ی دیدن آن را نیز داشته باشیم؛ اما کمتر کسی است که بلندترین غار کشور یعنی غار آویشو را از نزدیک دیده و تجربه‌ی ورود به آن را داشته باشد.

غار آویشو که در منطقه‌ی شاندرمن استان گیلان و در نزدیکی شهرستان ماسال قرار گرفته است تا چندی پیش برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی ناشناخته بود و حتی تا به امروز نیز غارنوردان و کارشناسان توانسته‌اند تنها ۲ هزار متر از طول آن را کشف کنند و هیچ‌کس نمی‌داند انتهای غار به چه نقطه‌ای می‌رسد!

این غار با دهانه‌ای به ارتفاع ۱۹ متر و عرض ۱۴ متر در پژوهش‌های زمین‌شناسی قدمتی معادل ۷۵ میلیون سال دارد و به‌محض ورود به آن عظمت و شکوه آن شما را مجذوب خود خواهد ساخت.

برای دسترسی به این غار یک مسیر ماشین‌رو از سمت روستای شاندرمن و یک مسیر پیاده‌روی از سمت ییلاقات ماسال وجود دارد و برای طبیعت گردانی که علاقه به گشت‌وگذار در دل جنگل‌های طبیعت شمال ایران را دارند تجربه‌ای تکرار نشدنی خواهد بود. بااین‌حال پیدا کردن دهانه‌ی غار و ورود به آن نیازمند تجهیزات و امکانات مناسبی است که درنتیجه ممکن است هر گردشگری شرایط بازدید از غار را پیدا نکند.

دریاچه چورت

دریاچه چورت

استان مازندران با دارا بودن آثار طبیعی و تاریخی فراوان و همچنین به‌واسطه نزدیک بودن به پایتخت ایران، یکی از مراکز موردتوجه گردشگران و مسافران داخلی و بین‌المللی برای گذران اوقات فراغت و سفر به دل طبیعت است.

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این استان دریاچه‌های دیدنی و بکری همچون دریاچه شورمست، دریاچه ارواح، دریاچه لفور و دریاچه چورت هستند. در این میان دریاچه چورت به دلیل دشوار بودن جاده‌ی دسترسی به آن و محاصره شدن با درختان سرسبز و جنگل‌های انبوه یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعت شمال ایران است.

هوای مه‌آلود و سکوت مرموز دریاچه، در کنار درختان خشک‌شده در میان آب و صدای حیوانات و پرندگان، فضای وهم‌آلود و حتی ترسناکی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند اما بااین‌وجود نمی‌توان از طبیعت زیبای این منطقه و دیدنی‌های اطراف آن چشم‌پوشی کرد که می‌تواند شما را ساعت‌ها در آرامش و خیال غرق کند.

دهکده جهان‌نما

دهکده جهان نما

اگر بخواهید نسخه‌ای زمینی از بهشت پروردگار را به چشم ببیند لازم است سری به دهکده ییلاقی جهان‌نما در استان گلستان بزنید. این منطقه‌ی بی‌نظیر با وجود چشمه‌ها، دره‌ها، کوه‌ها، دشت‌های گسترده و درختان و گل‌های رنگارنگ چشمان هر بیننده‌ای را محصور خود می‌کند.

دهکده جهان‌نما در جنوب شهرستان کردکوی و در دل جنگل‌های هیرکانی قرار دارد و فضای کوهستانی آن تصویر کوهستان‌های آلپ و دهکده‌های سوئیسی را برایمان زنده می‌کند. فضای دهکده کاملاً سنتی و به دور از مدرنیته است و گفته می‌شود این منطقه تنها قسمتی از ایران است که ببرها می‌توانند در آن زندگی کنند.

دسترسی به این مکان با اتومبیل شخصی میسر خواهد بود و اگر مجهز باشید، جنگل‌های کهن و دشت‌های وسیع این منطقه مکانی عالی برای کوهنوردان و طبیعت گردان خواهد بود.

لذت عکاسی و ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیز، تجربه‌ی غذاها و زندگی روستایی، صدای حیوانات و جنگلی از ابر در زیر پایتان تنها بخشی از خاطرات تکرار نشدنی شما از سفر به این بهشت گمشده‌ی طبیعت شمال ایران خواهد بود.

بی‌شک با قدم گذاشتن به هر نقطه از شمال کشور می‌توان بهشت کوچکی را یافت و توصیف تمام جاذبه‌های این مرزوبوم در این مقاله نمی‌گنجد، بنابراین به نظر می‌رسد برداشتن کوله‌پشتی و رفتن به دل این طبیعت سحرانگیز بهترین راهکار برای لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی کشورمان خواهد بود. اگر شما نیز تجربه‌ی رفتن به نقاط بکر و دیدنی طبیعت شمال ایران را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک تهران رشت رفت و برگشت و مشهد رشت رفت و برگشت از خدمات قطارهای فدک بهره مند شوید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x