تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ایستگاه های قطار مشهد شاهرود

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ایستگاه های قطار مشهد شاهرود

ایستگاه های قطار مشهد شاهرود

در مقاله امروز می خواهیم به بررسی موضوع ایستگاه های قطار مشهد شاهرود بپردازیم. شاهرود یکی از شهرستان های استان سمنان می باشد و به لحاظ اینکه با شهر مشهد فاصله زمانی زیادی ندارد، افراد بسیاری برای سفر به این استان از قطار استفاده می کنند. اگر می خواهید بدانید از شاهرود تا مشهد با قطار چند ساعت راه است ما را تا پایان مطالب همراهی کنید. در این مطلب ایستگاه های قطار مشهد شاهرود را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

 

اهمیت شناخت ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود

قبل از هر چیزی لازم است به این موضوع اشاره کنیم که اصلاً شناخت ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود چه اهمیتی دارد؟ خوبست بدانید شاهرود شهری در استان سمنان و در مسیر جاده خراسان و مشهد است. علاوه بر افراد بومی این شهر که قصد عزیمت به مشهد را دارند، دانشجویان بسیاری نیز برای تردد میان این دو شهر از قطار استفاده می کنند. به همین دلیل شرکت های ریلی مختلفی برای انتقال مسافران میان ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود برنامه ریزی کرده اند.

شما می‌توانید از شهر محل سکونت خود بلیت مورد نظرتان را انتخاب کرده و به شهر مشهد سفر کنید. در صورتی‌ که ساکن شهر مشهد و شاهرود هستید، می‌توانید بلیتی برای پیاده شدن در ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود خریداری کنید. این موضوعی است که به شرایط شخصی شما بستگی خواهد داشت.

شاهرود، یکی از ایستگاه های اصلی در مسیر مشهد
شاهرود، یکی از ایستگاه های اصلی در مسیر مشهد

 

شهرهایی که ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود را دارند؟

شما از این شهرها می‌توانید به‌صورت مستقیم در یکی از ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود پیاده شوید.

  • جاجرم
  • نقاب
  • نیشابور
  • مشهد

اگر بخواهیم به‌طور ساده این موضوع را توضیح بدهیم، باید بگوییم که قطاری که به مشهد می‌رود، در ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود توقف دارد. یعنی شما اگر بخواهید در هر کدام از شهرهای گفته شده در بالا پیاده شوید، باید این بلیت را تهیه کرده و در ایستگاه مورد نظر خود از قطار پیاده شوید.

 

مدت زمان گذر از ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود

یکی دیگر از سؤالاتی که برای مسافران وجود دارد این است که زمان گذشتن از ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود چقدر است؟ باید بگوییم که زمان این سفر حدوداً ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که این زمان با توجه به سرعت قطار مشخص می‌شود؛ اما برای قطارهای فدک مسافت بین ایستگاه‌های قطار مشهد شاهرود در همین حدود طول می کشد.

سفر با قطار از مشهد به شاهرود
سفر با قطار از مشهد به شاهرود

 

شرایط دریافت بلیط نیم بها چگونه است؟

تعداد معدودی از افراد با داشتن شرایط خاص می توانند بلیط را به صورت نیم بها اخذ کنند؛ مثلا: کودکان زیر ۲ سال هزینه بلیط ندارند و تنها هزینه بیمه آنها دریافت می شود، مگر اینکه بخواهید برای آنها صندلی رزرو کنید که در آن صورت هزینه بلیط به صورت نیم بها دریافت می شود. افرادی در رنج سنی ۲ تا ۱۲ سال نیر بلیط را به صورت نیم بها خریداری می کنند و فقط ۵۰ درصد هزینه بلیط را پرداخت می کنند. قیمت بلیط برای ایثارگان و خانواده های شهدا نیز به صورت نیم بها می باشد.

چگونه می توانیم با قطار خودرو شخصی حمل کنیم؟

همان‌طور که گفتیم سفر با قطار یکی از دل‌نشین‌ترین سفرها به‌حساب می‌آید. حالا یک موضوع بسیار مهم هم در این بین وجود دارد. بسیاری ترجیح می‌دهند که در هنگام سفر به شهری دیگر، با خودروی شخصی بروند. این کار مزیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت. مثلاً دیگر برای تردد بین شهری، نگرانی خاصی نخواهید داشت و هر زمان که بخواهید، می‌توانید به محل دلخواه خود بروید.

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سفر به مشهد معمولاً یک سفر طولانی مدت به‌حساب می‌آید و نیازمند چندین ساعت رانندگی متوالی خواهد بود. این کار باعث می‌شود که شما احساس خستگی کنید و امکان بروز حوادث مختلف هم برای شما وجود خواهد داشت.

حالا شرایطی فراهم شده که شما می‌توانید خودروی شخصی خود را هم با قطار حمل کنید. از آنجایی‌که در سفر با قطار برخلاف سفر با هواپیما هیچ محدودیتی در میزان بار وجود ندارد، شما می‌توانید خودروی شخصی خود را هم با قطار حمل کنید.

برخی شرکت های ریلی امکان حمل خودرو با قطار را برایتان فراهم می کنند تا شما بتوانید خودرو شخصیتان را نیز به مقصد ببرید. برای این کار در زمان تهیه بلیط در قسمت نوع کوپه گزینه “خودرو” را انتخاب کنید و در ادامه مشخصات دقیق خودرو اعم از: نام مالک، شماره پلاک، شماره شاسی و….گفتنی است که این کار موجب افزایش قیمت بلیط شما خواهد شد.

 

شرایط استرداد بلیت قطار

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، شرایطی است که برای استرداد بلیت قطار وجود دارد. پیشنهاد می‌دهیم که در زمان رزرو بلیت هم این شرایط را به‌طور کامل بررسی کنید و بعد تصمیم نهایی خودتان را بگیرید.

  • ده درصد جریمه استرداد برای زمانی است که شما قبل از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت قطار برای کنسلی بلیت خود اقدام کنید. این گزینه بهترین مورد برای کنسلی و استرداد بلیت به‌حساب می‌آید.
  • سی درصد جریمه برای زمانی است که بعد از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت قطار تصمیم به استرداد بلیت خود گرفته باشید.
  • پنجاه درصد جریمه هم برای زمانی است که سه ساعت قبل از زمان حرکت قطار از سفر خود منصرف شده‌اید.
  • لازم به ذکر است که در صورت حرکت قطار هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شود، پس در رزرو بلیت خود و زمان کنسلی آن نهایت دقتتان را به کار بگیرید.

 

تا چه ساعاتی می توانیم بلیط قطار را عودت دهیم؟

اگر از سفر منصرف شده اید و می خواهید بلیط را کنسل کنید می توانید آن را استرداد کرده و هزینه بلیط را با کسر مبلغ جریمه دریافت کنید. برای استرداد بلیط حتما قبل از آغاز حرکت قطار اقدام کنید.

  • تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت ۱۰ درصد از کل هزینه بلیط به عنوان جریمه دریافت می شود.
  • از ساعت ۱۲ایستگاه های قطار مشهد شاهرود ظهر روز قبل از آغاز حرکت تا ۳ ساعت مانده به حرکت قطار ۳۰ درصد به عنوان جریمه دریافت می شود.
  • از ۳ ساعت باقی مانده تا زمان حرکت ۵۰ درصد از کل هزینه به عنوان جریمه دریافت می شود.
  • با حرکت قطار هیچ هزینه ای پس داده نمی شود.
    نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:
  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

 

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک اقدام کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x